tiistai 28. huhtikuuta 2009

Posti kulkee ja kusti polkee...

Pitkästä aikaa tervehdys taas kaikille :)
Mahatauti piti sängyn pohjalla minua viikonpäivät ja nyt sitten viime päivinä olen aloittanut keväthommia, talvikampetta säilöön yms ja tänään haravointia, joten bloggailu jäänyt toiselle sijalle vaikka se niin ihanaa onkin :)
Toki muiden blogit olen iltaisin käyny lukemassa mutta omia tuotoksia yms. ei oo jaksanu ladata kamerasta koneelle ja nettiin :)
Mutta tässä sitten huhtikuisia ostoksia , ensin Crafticasta ihanat Bilmålarnan leimasimet, joista osan olin ennakkoonkin varannut
Nämä puolestaan tulivat myös mahataudin aikaan Paperellasta:
  • Korttipohjia
  • Kirjekuoria
  • Kohotarraa (käy helistinkorttiin!)
  • Ympyrälävistin
Lävistin kätevä, ei tarvii aina kuttlepukkia ja stansseja ottaa kun saa niin helposti rinkuloita. Leikkasin 5 minuuttiin satakunta kortin taakse tulevaa tekijä-lätkää, jotka laitan sitten kuttlepukilla ja spellbinderssillä leikattuun piparireunaseen ympyrään kii ja sitten kortin taakse.


Varkauden reissulla viime viikolla puolestaan toteutin pitkäaikasen haaveeni...Taidekeskus Väinölästä ostin Winston&Newtonin vesivärit. Sain myös mahtavasti neuvoja kaikesta, ja mm. väreihin liittyvää tietoutta. Ja kyllä noi on mahtavat. Menee AquaTonen edelle reippaasti!!! Ja hyvä juttu näissä, voi ostaa yksittäisiä nappeja loppuneen tilalle!

Kuvassa myös alkuvuodesta prismasta 5,90 eurolla ostamani Vesivärimaalauksen alkeet. Ikänihän olen maalannut, piirtänyt yms, mutta kyllä on hyvä kirja, mm. värisekotuksista ihan uutta tietoo mulle.... suunnillee tietäny et ku sinistä ja keltasta sotkee tulee vihreetä, mutta esim paras ihon väri (valkoihoinen) tulee koboltinsinisestä, kadriumkeltaisesta ja kadriumpunaisesta. Vanhemman valkoihoisen väri sekoitetaan puolestaan kadriumpunaisesta, kadriumkeltaisesta, poltetusta siennasta ja seepiasta.... Sekotukset esim. ihonväreissä löytyy niin arabille, aasialaiselle, afrikkalaiselle, kuin monirotuiselle.....Suosittelen ehdottomasti tätä kirjaa!!!



Ihon värin sekottelu näkyykin tossa palettiosan ylärivin toisessa ruudussa...ja siis kaikkia ei läntätä yhteen vaan sillee jännästi vierekkäin ja sit niistä saadaan eri sävyjä....

1 kommentti:

  1. Mulla on vuonna 94 ostetut windsor&newtonin akvarellit ja vieläkin niillä maalaa, muutama väri alkaa olla lopuillaan. Ja minä kuitenkin aikoinani maalasin päivittäin akvarelleja ja koulussakin käytin niitä ahkerasti suunnittelun tunneilla (3+2 vuotta) joten hyvät kaupat teit!!
    T:Rautaneito

    VastaaPoista